frukost a la Sofie!

Godmorgon!
Har just tillagat min frukost lagom till lunchtid... Men det ar ju lordag sa det gor absolut ingenting kanner jag.

Frukost a la Sofie;
Grot med valfritt tillbehor, idag hade jag banan och nektarin pa. Valdigt mattande och hur nyttigt som hellst!!

Gor sahar for en portion.

1 dl havregryn, (jag anvander fullkornsgryn men det ar helt upp till var och en hur nyttig man vill vara osv)


2 dl vatten, blanda vattnet och grynen i tallriken och sedan satt in i mikron. Jag brukar ha den inne i ca 2 minuter men det beror ju pa hur varmt man har eller vilken mikro man anvander.


sedan ar den klar nar allt vatten ar borta, man marker det sjalv. Valfritt att lagga pa vad man tycker om, jag korde som sagt pa frukt idag.
Kan halla med om att det ser lite skumt ut men gott ar det!

Karlek/Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0