PRAKTIK

Tänkte berätta lite kort om hur min prao är och vad jag gör osv.

Jag börjar fyra varje dag, vilket är väldigt skönt då jag har hela förmiddagen att göra vad jag vill + sova länge. Jag jobbar till ca 22.00 men redan igår då det var väldigt lugnt märkte jag att man lätt drar över.. 

Igår jobbade jag tillsammans med en tjej som heter Louise, väldigt trevlig och vi pratade o hade trevligt hela kvällen. Hon är 19 och har jobbat på Faro i ca ett halvår tror jag! 
Vi började i alla fall med att städa restaurangen, den är nyrenoverad så allt var dammigt osv. Sedan började det droppa in folk, väldigt mycket engelskmän och tyskar som kom från hotellet, after work you know! 
Sedan var det lite middagsgäster osv, fick servera, duka upp, plocka disk och allt sådant. Jag fick i princip göra allt förutom att servera alkohol, då måste man vara 18!

Fick även höra lite livshistorier av några gubbar som var dagliga stammisar. Haha sköna! Fick även höra minst tio gånger om hur duktig jag var, att dom inte trodde jag var 15 och "ta nu vara på livet, en så ung och vacker kvinna med hela livet framför sig..... ojojoj om man ändå var ungom" HAHA störtsköna!

Ärligt talat så är det väldigt kul och jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba som servitris, dock inte hela livet men efter gymnasiet?

bruuun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0