Bussresa

Bussresan till träningen går hyffsat snabbt men innehåller ändå flera olika sorters energi. På min hållplats står bussen stilla i ett högt läge, (i en bakce) den använder då kemisk lagrad energi + lägesenergi. När bussen fortsätter åka används rörelseenergi men även elektrisk energi till batteriet i bussen. När bussen kommer till endhållplatsen blir all energi till spillvärme.

Detta är en liten del av vad jag har skrivit i "energidagboken" idag. Är det någon som kan berätta för mig om det är rätt osv. Jag vet inte ens vad jag har skrivit, men gissade mig fram efter vad jag har lärt mig på lektionerna. Någon som vet? hjäälp please!!



Kommentarer
Postat av: julia berg

kan du lägga ut hela typ? vill se <3

2011-08-29 @ 21:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0