14 år och gravid!

Jag har faktiskt börjat följa denna bloggen, om en tjej som är 14 år och gravid. Eller nu är hon 15 år och Mamma men ändå. Hon födde sitt barn i denna veckan och jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka. Det är klart att det är hemskt men man beundrar henne också på samma gång.

Om man tänker sig in i hennes roll. Det är klart att det inte går exakt att fatta hur det är men ändå. Hon är ju ett år äldre än mig, alltså är jag lika gammal som henne nu, som hon när hon blev gravid. Skulle jag kunnat leva vidare med en dotter/son? Tänk allt man inte skulle kunna göra! Usch, vill inte tänka tanken. Dock skulle det vara lättare för en person som tycker om barn, (som jag gör). Sen kan man ju också fundera på hur länge man skulle kunna vänta innan man gör abort. Om man kommer på det väldigt sent vill säga. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att göra abort om bebisen har börjat utvecklas? ALDRIG! Och då finns det inte så mycket mer att göra än att vänta ut tiden, föda barnet och sedan vara mamma för resten av livet. Det var så hon gjorde, så jag skulle gjort ( dock kommer det inte hända, 'hoppas jag') hur skulle du gjort? :)

Använd Kondom För Guds Skull!





http://micahs.se/
Det är värt att läsa, i alla fall en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0